Jouw personal brand versterken
Wie ben jij als bedrijf? Wat doe jij als bedrijf? Wie ben jij als werknemer? Wat is jouw functie? Hoe wil je overkomen? Wat is je imago? Om al deze vragen te kunnen beantwoorden, is het noodzakelijk om enige kennis van personal branding te hebben.
Sfeer overbrengen
Elk bedrijf wil een bepaalde sfeer overbrengen op zijn klanten en zijn omgeving. Dit doen bedrijven in eerste instantie door middel van hun logo, bedrijfsnaam, de inrichting van hun onderneming en een website te presenteren aan de buitenwereld. Als ondernemend persoon wil je ook een bepaalde uitstraling hebben, jezelf presenteren aan de buitenwereld. Dit is zeker niet onbelangrijk en zelfs noodzakelijk om te doen.
Maar hoe kun je jouw personal brand nou nog sterker maken? In deze blog geven we jou als ondernemende vrouw en ondernemende man een aantal tips om nog meer uit je bedrijf, uit jezelf te halen door het versterken van jouw merk, jouw personal brand.
Jij bent jouw merk
Jijzelf bent misschien wel het belangrijkste onderdeel van je personal branding. Dus wacht niet begin bij jezelf. Zorg ervoor dat je goed verzorgd voor de dag komt. Dit geeft een heel andere indruk dan wanneer jij weinig aandacht aan je uiterlijk geeft. Kleine veranderingen aan je uiterlijk doen al wonderen. Denk bijvoorbeeld aan een verzorgd en mooi kapsel en een goede passende make-up. Voor de mannen onder ons kun je er ook aan denken om je gezichtsbeharing netjes bij te houden. Door je uiterlijk goed te verzorgen, krijgen mensen een frisse en vlotte indruk van je en dit kunnen zij associëren met jouw bedrijf of het bedrijf waar je werkt.
Waar staat jouw bedrijf voor?
Het is goed om te weten waar jouw bedrijf voor staat en wat het bedrijf moet uitstralen. Als je dit al weet dan is het fijn als je werknemers dit ook weten. Zo kan iedereen binnen het bedrijf hier rekening mee houden en weet iedereen wat ze uit moeten stralen.
Denk bijvoorbeeld eens aan wat je aantrekt. Is het bedrijf heel zakelijk ingesteld? Of juist heel creatief? Pas je kledingstijl hierop aan als dat mogelijk is. Zo breng je een bepaalde sfeer over op de doelgroep. Je kledingstijl roept bepaalde associaties op. Kleuren doen dat ook. Elke kleur heeft namelijk een andere betekenis. Voor meer informatie over het gebruik van kleuren kun je onze eerdere blog lezen.
Meer adviezen
Voor meer informatie, make-up en kleur-advies, kun je contact opnemen via onze contactpagina of bellen met 0850470140.
Maak van jezelf een merk!